Yu-Gi-Oh! New Generation
Yeniden ben yeniden bir yazı, tekrar herkese Howdy ho diyerek karşınızdayım arkadaşlar. The Duelist Genesis isimli güzide boosterımızın Tcg'ye gelişi kesinleştikten sonra artık bu konuda geniş bir açıklama yapma zamanı gelmişti zaten. Hemen konuya atlayalım o zaman.

Bildiğimiz gibi bir süre önce Ygo oyununda yeniliğe - değişikliğe gidilmişti. Bunun başlıca amacı oyunu dünyaya daha fazla açmak ve daha mantıklı bir hale getirmek içindi. Oyunculara yeni alternatifler sunmak, yeni seçim fırsatları vermek içindi. Bu değişimin ilk parçası Syncho'lar oldu, yavaş yavaş da devamı geldi ve Ocg bu değişimlere iyice alıştı ve artık Tcg içinde bu zaman geliyor, o zaman hemen görelim neler değişmiş, neler gelişmiş, Yu-Gi-Oh!'da neler oluyor.

Synchro

Starter Deck 2008'de duyurulmuş olan ve ilk duyurulduğu zaman büyük tartışmalara, beyin fırtınalarına neden olan, bakkal - berber muhabbetlerinin bile odak noktası haline gelen yeni bir kart türü arkadaşlar bu Synchro ismindeki kardeşlerimiz. Aynen Fusion gibi, Ritual gibi yeni bir canavar kartı türü. Bunların gelişini ve kuralların basit(ki o zamanlar çok acayip değiştirileceğini düşünüyorduk) değişimi bazı arkadaşlarımız tarafından hoş karşılanmamıştı. Ancak şunu unutmamak gerekirki, önplanda kalmanın en sağlam yollarından birisi kendini yenileme ve değişimdir. Konami'de bunu yaptı ve oyunu bir adım ileriye taşıdı. Peki UDE ne yaptı dersek, Rare kartı Secret Rare yaptı, sonra hmm... Gold Series'i çıkardı, normal UDE ''nasıl daha fazla para yapabiliriz?'' mantığı kısacası. Herneyse, bu Syncho olayını geniş şekilde açmak gerekir sanırım, bu can kardeşlerimizin formatı ''Synchro Summon'' adı verilen bir sistemle, oldukça kolay bir biçimde sahaya çağırılmaları. Eskiden Fusion Deck adını taşıyan ve şimdi Extra Deck ismine sahip olan birleşim ve Synchro canavaları içinde bulunduran destede bulunuyor bu Synchro kardeşlerimiz. Onları ordan çağırmak için şu an tek bir yolumuz var. Bu;

''Ana Aşamanız(Main Phase 1-2) sırasında, sahanızdan, Extra Deck'inizde bulunan ve sahaya çağıracağınız Synchro canavarın seviyesine eşit olacak 1 Tuner ve 1 veya daha fazla Tuner olmayan canavarı mezarlığa göndererek çağıracağınız canavarı seçip sahanıza özel olarak, açık saldırı yada açık savunma konumunda çağırın''

Yani gördüğünüz gibi Synchro Summon, Ritual Summon'a oldukça benzer bir olay. Tek farkları, Ritual Spell benzeri ek kartlar kullanmamız ve göndereceğimiz canavarların sahamızda olma zorunluluğu.

Bu can-canan türümüzün ilk çıkışları Starter Deck 2008 ve Duelist Genesis booster paketinde olmuştur. Güçlendirilmeye hâlâ devam ediliyorlardır.

Diğer bilgilerine gelirsek;

Karakteristik Özellikleri:

- Synchro canavarların kart kısımlarının dış çerçeveleri kar beyazı rengidir(Aynen Ritual - Mavi, Fusion - Mor gibi).

- Eski adı ''Fusion Deck'' şimdiki adı ise ''Extra Deck'' olan kısımda dururlar. Adın değiştirilmesinin nedeni Synchro'ların gelişi olmuştur.

Ek Bilgiler:

- Syncho Summon, Special Summon'ın(Özel Çağırma) bir türüdür.
- Sahanızda Macro Cosmos, Dimension Fissure gibi kartlar bulunduğu zaman Synchro Summon yapabilirsiniz. Ancak canavarlar mezarlık yerine oyundan çıkarılacaklardır.
- Syncho Summon için kullanacağınız Tuner olmayan canavarlar Token olabilir, yani Synchro Summon için Token yani gösterge feda edebilirsiniz.
- Synchro Summon zincir reaksiyonu başlatmaz.

Synchro'larımızın şu an bunlar haricinde belirtilen hiçbir farklılıkları yoktur.

Örnek Synchro:



Adı: Stardust Dragon
Tür: WIND (RÜZGÂR)
Tip: Dragon (Ejderha)
Seviye: ******** ( 8 )
ATK: 2500
DEF: 2000
Efekt Türü: Trigger(Tetikleme), Multi-Trigger(Çifte-Tetikleme)
Efekt:
Alıntı:
1 Tuner canavar + 1 yada daha fazla Tuner olmayan canavar

Sahadaki kart(lar)ı yokedecek bir kart çalıştırıldığı zaman bu kartı serbest bırakarak(feda ederek) o kartın çalışmasını engelleyebilir ve yokedebilirsiniz. Bu kartın, bu efekt yoluyla mezarlığa gönderildiği turun Son Aşamasında(End Phase), bu kartı sahaya özel çağırabilirsiniz.


Tuner

Daha Gemini'lar bile eskimemişken ortaya ''Hadi siz gidin ikizler burcu, ben geldim şimdi'' edasıyla ortaya çıkan ve Synchro'ları Extra Deck'den sahaya çağırmamızın için gerekli olan anahtar kartlardır Tuner'lar. İlk çıktığında isminin Tutor olacağı söylemiş sonra Tuner olduğu duyurulmuştur. Ya da Tutor olayında yine güzide kardeşimiz Shriek bizi kandırmıştır, görüşecem onla zaten.

Haklarında söylenecek fazla bir söz yoktur arkadaşlar Tuner'ların. Tek amaçları şu anlık Synchro'ları sahaya çağırmaktır, bunun haricinde başka bir özelliğe sahip değiller. Ancak tür açısından yüksek bir OTK potansiyeline ve Swarm yeteneğine sahip oldukları bir gerçek. Karakteristik olarak tek farkları ''Effect'' yazan kısımda ''Tuner'' yazmasıdır, aynen diğer efekt canavarı türlerinde olduğu gibi(Spirit, Toon, Gemini).

Örnek Tuner:



Adı: Clevonce
Tür: DARK (KARANLIK)
Tip: Psychic (Psişik) - Tuner (Tuner(içimden akortçu demek geliyor Türkçe olarak ama neyse, burdan yine kendiside bir Tuner olan sevgili kardeşim Ege'ye selam gönderiyorum))
Seviye: ** (2)
ATK: 1200
DEF: 400
Efekt Türü: Trigger(Tetikleme)
Efekt:
Alıntı:
Bu kart saldırı hedefi seçildiği zaman 800 yaşam puanı ödeyerek saldıran canavarın saldırısını engelleyin.


Psychic

Biraz önceki örnek Tuner'ımızın tip kısmında okuyup bir kısmınıza ''bu ne la? daha önce duymadım hiç'' dedirten yeni canavar tipimize geldik sıra, Psychic.

Eh, yeni bir canavar kart türü gelmiş, yeni bir efekt canavarı türü hatta ikincil normal canavar diyebileceğimiz Tuner'lar gelmiş, canavar tipide gelmesi buna bir ek oldu, gayet de güzel oldu diyebiliriz. Psychic'ler uzun zamandan beri ki en büyük yeniliklerden birisi çünkü, Ygo düyasında canavar tiplerinde fazla oynama yapılmaz çünkü, tabii Psychic getirerek işi iyice Pokémon'a benzettiler, yakında Steel ve Ghost falanda gelecek ondan tırsıyorum yani.

Geyiği bir kenara bırakırsak ve konuya gelirsek Psychic'ler Yugimon'ların en yeni canavar tipi olma özelliğini taşımakta. Şu an için tam olarak nasıl bir formata sahip oldukları kesin değil. Ortaya çıkan Synchro canavarlarına ve efektlerine bakınca ise Psychic'lerin genel olarak, tam anlamıyla sahayı kontrol etme üzerine kurulu olduğunu görüyoruz. Başlıca olarak rakibin kartlarını. Tabii bunu kimse bize bedavaya yaptırmaz, hayat bedava değil en başta değil mi, su bile onu geçtim umumi tuvalet bile parayla olmuş yani, adam tuvalete girecem diye para veriyor olcak işmi ya, dilim varmıyor söylemeye daha ayrıntılı şekilde aslında, nereye gidiyor bu dünya bilmiyorum, neyse gaza gelmeyelim, konuya dönelim. Psychic'lerde bu saha avantajını elde tutma işini bedavaya yapmıyor ve bizden Yu-Gi-Oh!'daki en önemli şeylerden birisinden fedâkarlık yapmamızı istiyor, yaşam puanlarımızdan. Psychic'lerin efektleri için ödediğimiz ücretle genel olarak şu an yaşam puanları, daha orjinal birşey bulamadın mı ey Konami diyorum, ama bu da güzel diyip devam ediyorum, ödediğimiz yaşam puanları karşılığında rakibimizin büyü ve tuzak kartlarını yokedebiliyoruz, direk olarak saldırabiliyoruz, saldırılarını engelleyebiliyoruz. Kısacası Psychic'ler ile tam bir saha kontrolü yapabiliyoruz her anlamda. Ancak tam formatları dediğim gibi kesin olarak bilinmediği için bu ilerde de değişebilir tabii.

Şu an diğer tiplerden özel bir farklılıkları yok başka şekilde psişik güçlere sahip bu süper sevimsiz çizimlere sahip elemanlarımızın.

Örnek Psychic:



Adı: Psycho Walld
Tür: EARTH (TORPAK, şaka yaptım TOPRAK)
Tip: Psychic (Psişik)
Seviye: **** (4)
ATK: 1900
DEF: 1200
Efekt Türü: Ignition(Ateşleme)
Efekt:
Alıntı:
800 yaşam puanı ödeyin. Kontrolünzdeki Psişik-Tip canavar bir Savaş Aşaması'nda(Battle Phase) 2 kez saldırabilir. Eğer bu efekti çalıştırırsanız, bu kart saldıramaz.


Not: Belirtmeden geçemiyorum, bu canavarın tipine baktığımda aklıma direk ''Some kind of monster, this monster lives'' demek geliyor. Süper sevimsiz deme denedim buydu, bu ne lan. Ayrıca kartın efektine baktığımızda ya çok sınırlı birşey olduğunu görüyoruz, yada Konami çok sığ belirtmiş.

İsim ve Kural Değişiklikleri

Sonuç olarak gördüğünüz gibi arkadaşlar değişimlerimizin belirli bir kısmı böyle, ancak hâlâ tamamen bitmiş değil tabii ki. Son hatırlatmaları yapalım hemen ve isim değişikliklerini. Yine bazı görüşler kuralların çok değişeceğini zannetmişti, ancak değişen sadece 1-2 kısıtlama ve isimler oldu, fazlası değil.

Expert Rule ---) Master Rule ismini aldı
Tribute Summon ---) Advance Summon(İleri, gelişmiş çağrı) ismini aldı
Tribute ---) Release(Serbest bırakma)
Fusion Deck ---) Extra Deck(Ekstra Deste)

Bazı arkadaşlarımız sorabilir ''ne gerek vardı?'' diye bu isim değişikliklerine. Bunun iki nedeni vardı, birincisi Syncho'ların gelişiydi işte bildiğiniz gibi. Diğeri ise Tribute kelimesinin diğer terimlere uyumsuzluğundan kaynaklanıyordu. Diğer terimlere göz atarsanız(Special Summon, Swarm, Fodder, Fusion vs.) Tribute'ın bunlara oranla biraz daha farklı olduğunu görebilirsiniz. Ve bunlara oranla kelime anlamıyla biraz daha sert olduğunu. Advance ve Release diğer terimler açısından daha uygun, ve benim daha hoşuma gitti açıkcası. ''I release my Clovence and Jinzo to Synchro Summon Stardust Dragon!'' yada ''I release these two monsters to Advance Summon Chaos Mage - Dark Magician of Chaos!'' Demeği kim istemez yani. Fusion'ın isim değiştirmesinin nedenide zaten yine Synchro'lar, bundan sonra orda sadece birleşim canavarları bulunmayacağı için isim değişikliği uygun olmuş. Ancak daha orjinal birşey bekliyordum. Bana göre Extra Deck, Side Deck gibi bir deste kısmına daha çok uyacak birşey Fusion'ın yerine. Neyse isim bulma yarışına girmeyelim Konami ile durduk yerde yinede.

Kural değişikliklerine bakarsak, 2 kısıtlama ve birde serbest bırakma gelmiş durumda.

Deste sınırı: Eskiden minimum 40, maksimum 80 kart alabildiğimiz destelerimize bundan sonra maksimum 60 kart alabileceğiz. Bunun iyi yanı yeni başlayan arkadaşlarımızın direk ''aa daha yer varmış şundan da alayım'' demesini engellemek, hemde kendimi geliştirmiş(!) arkadaşlarımızın onları küçümsememsi ''vay noob var 80 kart almış puha'' dememesi açısından güzel olmuş.

Extra Deck - Fusion Deck: Eskiden içindeki kart sayısının bir sınırı olmayan(JTP vs. oyunlarda 15 sınırdı ama bakmayın onlara), ve içine istenildiği kadar kart alınabilen birleşim desteleri artık maksimum 15 kart alınabilecek bir hale getirilmiş durumda. Bunun başlıca nedeni yine ve yine Synchro'lar, kendileri kolay çağrılabilen ve normalin üstünde güce sahip olan canavarlar oldukları için bir tür sınırlama getirilmesi iyi olmuş durumda. Tabii bu bizim ''Fellowship of E-Hero'' klanımızı baltamış oldu. Yinede güzel birşey.

Side Deck: Eskiden ''ya hep ya hiç'' mantığıyla giden yan destemiz artık biraz daha yumuşamış durumda. Eskiden içinde ya 15 yada hiç kart alma gibi bir sistem vardı. Yani ya 15 tane kart alacaktık, yada hiç almayacak ve yan deste kullanmayacaktır. Bu sistemin anlamsızlığının farkına varıldı ve yan destemiz bundan sonra minimum 1'den en fazla 15'e kadar istediğimiz miktarda kart koyabileceğimiz bir bölüm haline geldi. Yani eskisi gibi illa 15 yada 0 koyma gibi bir durum yok, isteyen 7 koyar, isteyen 11 koyar, isteyen kıllık olsun diye 1 tane koyar, kişiye kalmış durumda artık. Ne mutlu bize yani.

Genel Bakış

Eh, işte durum böyle arkadaşlar. O kadar kötü değilmiş yani değil mi, küçük çocuklara okulda yada sağlık ocaklarında aşı yapacaklarken çocuk bağırır çağırır, ne yapıp edip aşı olmamaya çalışır, bu da onun gibi bir hale gelmişti zaten, aydınlattık, hepimiz ne-neymiş kavradık galiba. Sonuçta bu bir oyun, dünyanın şu anki en popüler kart oyunu, ve bu kadar popüler kalabilmesinin nedenlerinden biriside hep değişimi oldu. Yeni paketlerin gelişi, yeni destelerin ve oynayış stillerini ortaya çıkışı ve bunlar gibi pek çok küçüklü büyüklü değişim. Bizede bunları en güzel şekilde kullanıp oyunumuzla mutlu olmaya, eğlenmeye çalışıyoruz tabii ki. Bu değişimlerin iyi olacağı yönünde düşüncelerim var, biraz düşününce zaten çok köklü ve riskli değişimler yaşanmadığı için bir uç noktaya çekilmiyor olaylar. Bir zararı olacağını düşünmüyoru kısacası, dediğim gibi aksine yeni destelerin yeni oyun şekillerinin başlagıcı olacak bunlar.
Sponsorlar
 

-

Aradığınız CSS Tasarımlar

Image Hosted by ImageShack.us
 
yugiohgameclub.tr.gg